...sammen skaber vi flere glade vælgere!

Hvis du finder vej til Miniministeriets butik i Rosengården, i indre København ved Kultorvet, så finder du en indehaver, der med sit altid strålende humør, bramfri facon og imødekommende væsen, på enhver måde er den bedste ambassadør – minister – for butikkens overflødighedshorn af kvalitetslegetøj og eget design i børnetøj til mindre børn.

Opgaven har bestået i at overføre denne kakofoni af indtryk, magi og legerigdom til en webshop.
Farvetoning har taget udgangspunkt i logo. Billedfladen er omhyggeligt valgt udfra signaler og farver – og barnlig glæde. Og teksterne forsøger at ramme den tone, der karakteriserer den fysiske butiks friske, positive tilgang.

For at holde snor i alle disse indtryk, er navigation og købsfunktionalitet gjort entydig og enkel. Valget er derfor blevet Shopify som teknisk løsning….

…introduktionsslider med stærkt politiske holdninger og budskaber

Fødselsdag - endda med gaver

Åbningen af webshoppen faldt – faktisk helt tilfældigt – sammen med Miniministeriets 10 års dag. Der var derfor meget at fejre. Herunder konkurrencer, gaver til alle og særligt håndskrevne fødselsdagskort – gavekort med rabat til næste besøg…

Sociale Medier - også for børn 🙂

…vi slipper ikke udenom Facebook, når der skal fejres fødselsdag – i en webshop!

Heldigvis har Miniministeriet en stribe følgere, der kunne aktiveres. Stilmæssigt skulle det ikke virke for “færdig produceret” eller “top tunet” – det er så væsentligt at finde et udtryk, der spejler hvor butik & indehaver faktisk er…ingen misforståede eller mixede signaler, ejheller når vi kommunikerer på sociale medier!

Men gerne lidt muntert. Uhøjtideligt. Let at gå til….og ind i for brugerne

Konkurrencerne på de sociale medier blev startet med dukken Ida, fra Rubens Barn. Ida søgte et nyt sted at være…

…teknisk holder vi det mobil & håndholdt, skudt med umiddelbarhed, let kådhed og troværdig butikscharme.
Vi bliver tæt på den fysiske butik, og naturligvis Ministeren selv.

...men virkede det så!?

Faktisk – var reaktionen overvældende!!

På Facebook nåede de respektive opslag en rækkevidde på 3-4.000 brugere, og fik 40-50 kommentarer…hvilket var konkurrence kriteriet,
“Fortæl Ministeren, hvorfor du skal vinde…”

Det hele vel at mærke som organisk rækkevidde!
Kig selv efter her på Miniministeriets Facebook side