...sammen skaber vi flere glade vælgere!

Nogle opgaver er en sand fornøjelse herunder at miniministeriet skulle have en shopify webshop!

For hvis du finder vej til Miniministeriets butik i Rosengården, i indre København ved Kultorvet, så finder du en indehaver, der med sit altid strålende humør, bramfri facon og imødekommende væsen, på enhver måde er den bedste ambassadør – minister – for butikkens overflødighedshorn af kvalitetslegetøj og eget design i børnetøj til mindre børn.

Opgaven har bestået i at overføre denne kakofoni af indtryk, magi og legerigdom til en webshop.
Farvetoning har taget udgangspunkt i logo. Billedfladen er omhyggeligt valgt udfra signaler og farver – og barnlig glæde. Og teksterne forsøger at ramme den tone, der karakteriserer den fysiske butiks friske, positive tilgang.

For at holde snor i alle disse indtryk, er navigation og købsfunktionalitet gjort entydig og enkel. Valget er derfor blevet Shopify som teknisk løsning….

…introduktionsslider med stærkt politiske holdninger og budskaber

Fødselsdag - endda med gaver

Åbningen af webshoppen faldt – faktisk helt tilfældigt – sammen med Miniministeriets 10 års dag. Der var derfor meget at fejre. Herunder konkurrencer, gaver til alle og særligt håndskrevne fødselsdagskort – gavekort med rabat til næste besøg…

Sociale Medier - også for børn 🙂

…vi slipper ikke udenom Facebook, når der skal fejres fødselsdag -selv om det blev miniministeriet og en shopify webshop, der var rammen!

Heldigvis har Miniministeriet en stribe følgere, der kunne aktiveres. Stilmæssigt skulle det ikke virke for “færdig produceret” eller “top tunet” – det er så væsentligt at finde et udtryk, der spejler hvor butik & indehaver faktisk er…ingen misforståede eller mixede signaler, ejheller når vi kommunikerer på sociale medier!

Men gerne lidt muntert. Uhøjtideligt. Let at gå til….og ind i for brugerne

Konkurrencerne på de sociale medier blev startet med dukken Ida, fra Rubens Barn. Ida søgte et nyt sted at være…

…teknisk holder vi det mobiloptaget & håndholdt, skudt med umiddelbarhed, let kådhed og troværdig butikscharme. Kritikere kalder den slags amatøragtigt, men det foregår med deltagelse af Ministeren selv. I den fysiske butik. Med klart budskab, humor og lidt finurlighed….
Vi kommer med andre ord rigtigt tæt på den grundholdning, en legetøjsbutik må udstråle – det er for sjov det hele…

...men virkede det så!?

Faktisk – var reaktionen overvældende!!

På Facebook nåede de respektive opslag en rækkevidde på 3-4.000 brugere, og fik 40-50 kommentarer…hvilket var konkurrence kriteriet,
“Fortæl Ministeren, hvorfor du skal vinde…”

Det hele vel at mærke som organisk rækkevidde!
Kig selv efter her på Miniministeriets Facebook side