Gode historier...

Kreative formater tilpasset den enkelte kanal

Videoproduktion skal altid tage udgangspunkt i en kreativ tilgang og proces.

-De fleste virksomheder har meget på hjerte. Faktisk så meget, at der bliver for mange argumenter. For mange budskaber ad gangen bliver hurtigt til støj. Det bliver svært at trænge igennem.

Det gælder derfor ikke om at fortælle det hele på en gang. Men om at reducere fortællingen til de få, relevante nøgleargumenter, der gør, at målgruppen stopper op. Interesserer sig. Og lytter med.

Vi er helt exceptionelt dygtige til at finde gode historier hos vore kunder, og få dem formidlet med de rigtige vinkler og greb, så målgruppen engagerer sig.

Og altid med et skarpt blik på forretningen bag – vi laver aldrig reklame blot for reklamens skyld…

Storytelling som begreb lyder måske lidt diffust, men det er reelt hvad det handler om. At tage afsæt i din virksomheds egen fortælling, DNA og værdigrundlag. Herfra finder vi sammen frem til den historie, der giver mening. For opgaven, formålet og målgruppen. Og fortæller den….med levende billeder. Grafik. Online. Eller på tryk!

Faktisk er det ikke engang særligt dyrt!

Højttalere og musik hører sammen!
Og hvor er det lige, at der er masser af musik….

Udvalgte video fortællinger

Identitet

Virksomhedens DNA
Historie og værdier

Forretningen

Vi undersøger behov. Tester formål.
Før vi peger på optimal løsning.

Kommunikation

Hvad ønsker vi at formidle
Opgaven, behovet
Konceptet

Målgruppen

Hvem vil vi have i tale
Hvor finder vi dem?

Kanaler

Hvor, hvornår og hvordan.
Analog & digitale greb

En god historie

Historie er i denne optik et univers at tage afsæt i for de budskaber og emner, du har på hjerte.
Det er dermed ikke en HC Andersen vinklet fortælleteknik. Uagtet at klassisk dramaturgi har en rolle at spille. I kommercielle budskaber er afsættet de fem grundsten.

En god historie er det, der får dig til at stoppe op. Engagerer.
Det kan være noget overraskende. Noget insisterende. Noget du ikke havde forventet.

En historie kan også være en videodagbog. A-day-in-a-life fortælling. Så vi kan se med, se, hvad der faktisk foregår.
Et andet klassiske greb kan være noget vi virkeligt ønsker. Og endnu mere stærkt er noget, vi virkeligt gerne vil undgå.

Men rammen om budskabet bør normalt afspejle noget håndgribeligt, om hvem vi er. Hos Sydkystens Bil Center tog filmene f.eks. afsæt i de personer, vi faktisk møder. Hvis vi besøger forhandleren. Og helt centralt for SBC er “måden vi møder dig på”.

Som bureau leder vi konstant efter præcist den rette vinkel ift videoproduktion, kreativ tilgang og proces. Det handler bl.a. om udvikling af det rette univers og rammer. Og endnu oftere begrænsningens kunst, at fortælle mere med mindre. For der er hos de fleste faktisk alt for meget at fortælle. Og tilhøreren drukner ved for meget information. Så sammen skal vi finde præcist dét, der virker.

Sammen fortæller vi din historie.

Storytelling med levende billeder

Arbejdsgange og flow på en film opgave

  • 1. Hvem

    Vi starter altid med at forstå dig og din virksomhed.
    Grundværdierne og historien. Hvad I prioriterer.
    Virksomhedens DNA

  • 2. Budskabet

    Herefter afdækker vi budskabet. Opgaven.
    Hvad skal vi kommunikere til hvem.
    Hvorfor og hvordan.

  • 3. Manuskript

    Rammen for fortællingen udvikles.
    Hvilket univers, skal vi tage afsæt i? Hvilke greb virker?
    Skal vi have opfundet karakterer?

  • 4. Action

    Stille – der optages!
    Vi sørger for at beskrive alle behov for dagen.
    Og naturligvis tager vi masser af råfilm og stills, så nye behov og vinkler kan indfases

  • 5. Redigering

    Vi klipper, colourgrader, regulerer lyd og lægger musik på.
    Overlays, tekster, animation.
    Afstemmer for større projekter løbende med dig og tilretter.

  • 6. Aflevering

    Tillykke med filmen
    – nogle kunder vil gerne have upload og kampagne håndtering på sociale medier. Det klarer vi også.