Filmproduktion på kunde lokation

SBC filmproduktion med Dr VoksWagen

Sydkystens Bil Center - Filmproduktion med Dr. Volkswagen

Baggrunden for filmproduktion med Dr VolksWagen var SBC’s booking af et års biografreklame.

SBC ønskede film, der kunne italesætte specifikke ydelser som VW forhandler:

  • mekanisk værksted
  • pladeværksted
  • privatleasing
  • book prøvetur

Nogle gange er det blot at “sige tingene som det er” – også på film. Men lige præcist disse temaer krævede lidt indpakning…
Også selvom publikum i biografen er tvangsindlagt til at overvære alt, hvad der foregår på lærredet (som måske det eneste tilbageværende medie med den kvalitet).

Vi valgte at tilføje to parametre til temaerne:
– mødet med forhandleren
– geografisk lokation

Sydkysten Bil Center lægger stor vægt på kundeoplevelsen, og benytter sloganet “Måden vi møder dig på….”. Den oplvelse ville vi gerne formidle.
Og for en lokal virksomhed er det normalt en god ide, i en lokal biograf, 
at vise beliggenheden i området…

Og så ville vi naturligvis udvikle et univers som omdrejningspunkt for fortællingen om SBC og dermed en fælles ramme for de fire budskaber.

Herunder med kravet om, at vor filmproduktion med Dr VolksWagen skulle holde sig på 16 SEKUNDER I EN BIOGRAFREKLAME 🙂

Fortællingens elementer - Sydkystens Bil Center

Univers

Universet, man møder, er forhandler/showroom, som det reelt er. Det skal være autentisk, så du genkender stedet og rammerne. Og alle personer er ægte!

Beliggenhed

Vi starter fra oven med Google Earth, ser fysisk placering, zoomer over til facaden…og går indenfor

Velkommen!

Som ny besøgende er det altid væsentligt at føle sig velkommen, og kameraet møder derfor en sælger, der hilser, og ankommer ved skranken, hvor vi bliver mødt med et smil….stemningen skal matche forhandlermotto, “Måden vi møder dig på…

Hvad er problemet?

Herefter tager vi til værkstedet, hvor vi møder bildoktoren…en mand med forstand. Vi giver ham stetoskop og kittel på, så vi ved, at det er helt officielt. Og bildoktoren er vores talsmand, der giver os de enkelte budskaber.

Løsningen

Vi starter hvert tema med et problem. Og efter Dr. Volkswagens kyndige undersøgelse giver vi løsningen..hvad enten det er at komme hjem efter et uheld, eller svært valg mellem to forskellige farver biler at prøvekøre…

Opsummering

Gik det for stærkt?
– så skriver vi lige med stort, hvilket budskab filmen egentlige ville fortælle…

Tak for opmærksomheden

Fire VW fortællinger til biografen i 16 sekunders format: Beliggenhed - Velkomst - Tema - Opsamling

...vi tager naturligvis masser af billeder, mens vi alligevel er igang

Flotte biler - flotte billeder